Eetu Karppanen: verkkokauppa- ja eCommerce- konsultti: vauhdilla myyntiä verkkokauppaan

Verkkokauppa (eCommerce) on yrityksille mahdollisuus luoda uutta liikevaihtoa digitaalisesti.

Sen ollessa ketterää perustaa, tuo verkkokauppa digitaalisuuden hyötyjä nopeasti. Puhumattakaan oikein tehtynä ja toteutettuna kuinka vauhdikasta myynnin kasvua se voikaan tarjota.

Samalla se on liiketoimintaa uudessa ympäristössä. Toimintaympäristön ollessa internet, on tämä perinteistä maailmaa ketterämpi, mutta myös abstraktimpi. Internetin kilpailussa ovat tasavertaisesti kaikki, jonka vuoksi asiakkaat täytyy todella löytää ja voittaa. Verkkokaupan toimien tulee osua maaliin jokaisessa kasvun vaiheessa, ensimmäisistä tilauksista miljoonamyynteihin.

Tästä johtuen verkkokauppa vaatii ymmärrystä seuraavista seikoista:

  • Strateginen ymmärrys: mitä olemme, kenelle ja miksi?
  • Liiketoimintaymmärrys: miten toimimme tehokkaasti ja onnistumme liiketoiminnassa?
  • Teknologiaymmärrys: miten verkkokaupan kehitys tukee liiketoimintaa ja mitä yleisesti kehitämme?
  • Tavaran ostaminen ja hinnoittelu: mitä ostamme, mitä myymme ja mihin hintaan?
  • Markkinointi: miltä näytämme ulospäin ja miten viestimme - miten luomme brändin?
  • Asiakashankinta: miten teemme itsemme löydettäväksi ja kasvatamme myyntiä?
  • Asiakaspalvelu: kuinka palvelemme kävijöitä ja asiakkaita?
  • Myynti: mistä myyntimme koostuu, mitkä myyntikanavat valitsemme, miten käännämme kauppaa?
  • Logistiikka: miten varastoimme, pakkaamme ja toimitamme?

Edeltävien vaateiden vuoksi, verkkokaupassa helposti tehdään myös virheitä. Samalla hukaten aikaa, rahaa ja tehoja tekemällä vääriä asioita.

Haluatko vauhdittaa verkkokauppaasi lunastamalla yli 8 vuoden edestä kokemusta verkkoliiketoiminnasta ja digitaalisesta kaupasta?

Lisää myyntiä verkkokauppaan

Verkkokaupan taktinen ja strateginen konsultointi kiteyttää sen, mitä kokemukseni yrityksellenne tarjoaa. Yhteistyössä kanssani saatte:

  • Oikotien verkkokaupan kasvuun - poimitaan matalalla roikkuvat hedelmät ensiksi ja lunastetaan nopeat voitot.
  • Näkemyksen vaadituista digimarkkinoinnin toimista joilla verkkokaupan myynti voi kasvaa, olivatpa nämä talon sisällä tai ulkoisten kumppaneiden kanssa
  • Vältetään teknologisia umpisolmuja
  • Apua oikeiden kumppaneiden valintaan, mahdollisiin rekrytointeihin ja osaamisalueisiin, jotka verkkokaupan kasvun kannalta on tärkeää ratkaista
  • Vahvalla näkemyksellä ja kokemuksella varustetun verkkokaupan asiantuntijan ja verkkoliiketoiminnan kumppanin, joka sparraa sekä auttaa ratkomaan yrityksenne digitaalisia haasteita.

Kaiken tämän toteutus ketterästi ja kevyesti. Sekä mikä tärkeintä - riippumattomasta näkökulmasta. Sooloyrittäjän etuja on, etten ole pakolla myymässä verkkokaupan kehitystä tai markkinointitekemistä, jotta saisin firman kalenteriin laskutettavaa täytettä. Teidän saama hyöty yhteistyöstä on tärkeintä, jotta tuotan arvoa verkkokauppanne ja liiketoimintanne kasvuun.

Kenelle verkkokaupan konsultointi sopii?

Olen työskennellyt yrityksessä, jonka verkkokaupan myynti oli useamman miljoonaa euroa vuodessa. Sen ohessa olen perustanut sivutoimisesti kosmetiikkaa myyvän verkkokaupan, jossa ennen liiketoimintakauppaa päästiin +400 000€ kumulatiivisen liikevaihdon. Opit näistä ja asiakkaistani, ovat tuoneet kyvyn lähestyä verkkokauppaa niin pienestä, kuin isostakin näkökulmasta.

Edeltävät kokemukset ovat tuoneet esiin verkkokaupan kasvun eri vaiheita. Näissä tärkeää on lähestyä kulloinkin eri näkökulmalla, jotta kyetään ratkaisemaan oikeita haasteita oikeaan aikaan.

Verkkokauppakonsultoinnin asiakkaat ovat pääsääntöisesti seuraavaa kahta:

  • Olet pieni- tai keskisuuri verkkokauppa, joka on onnistunut löytämään asiakkaita ja todentamaan kaupallista kysyntää (jos olet vasta perustamassa verkkokauppaa tai verkkoliiketoimintaa, kurkkaa tämä kirjoitus)

TAI

  • Yrityksenne verkkokaupan liikevaihto on +0,5 miljoonaa euroa, jossa verkkokaupan halutaan olevan mahdollistamassa liikevaihdon ja myynnin kasvua
  • Toimitte kuluttajavetoisessa liiketoiminnassa ja teillä on asiakkaita, jotka osoittavat tuotteillenne olevan kysyntää markkinoilla
  • Haluatte kasvaa kotimaassa tai olette tekemässä kansainvälistä verkkokauppaa
  • Omaatte kysymyksiä verkkokaupasta, joihin ette tiedä vielä vastauksia

Miten yhteistyöhön päästään?

1. Ota yhteyttä

Eteneminen on simppeliä. Jos haluat kuulla lisää, jätä yhteydenotto tämän sivun alalaidasta.

Vaihtoehtoisesti puhelin 0400 342 155 tavoittaa arkisin ja vastaan sähköpostiin (eetu@kuinka.agency) arkisin 24 tunnin sisään.

2. Tarkennetaan nykytilanne ja teidän tarpeet

Käydään yhdessä läpi teidän tilanne ja tarpeet. Tästä nähdään onko jatkokeskustelulle tarvetta.

Yhteistyön täytyy tuntua molemmista sujuvalta ja teidän saada välitöntä hyötyä keskustelusta. Kaikki tämä luonnollisesti veloituksetonta tähän saakka.

Jos tarkennusten jälkeen uskon olevani teille avuksi verkkokaupan kasvussa, teen ehdotuksen, jonka pohjalta voimme jatkaa keskustelua.

Ehdotukset voivat kulkea jotain kolmesta polusta:

Jos edeltävät eivät palvele, isomman kuvan strateginen tasoa tarjoan Kasvun Tiekartalla. Jos taas tarve arjessa on pienempään, tarjolla on käytännönläheistä verkkokauppakoulutusta.

3. Päädytään yhteistyöhön

Jos ehdotusta on tarve räätälöidä, tehdään se yhdessä. Yhteistyön täytyy olla molempia hyödyttävää, eli saavuttaa ns. win-win -tilanne.

Tärkein tavoitteeni on tuottaa arvoa. Eli verkkokauppaan kasvua, kehitystä ja muutosta, jolla tänään tekemällä saatte nyt ja tulevaisuudessa enemmän.

Lisää yhteistyömallista ja tavoistani täällä.

Mitä verkkokaupan asiantuntijan konsultointi maksaa?

Pidän tiukasti kiinni ajastani. Se tarkoittaa etten myy itseäni liian monelle, jolloin kalenterini on liian piukassa. Tämä varmistaa, että voin keskittyä asiakkaisiini ja heidän bisnekseen paneutuen.

Edeltävä toteutuu parhaiten tekemällä yhteistyötä vähintään 1 henkilötyöpäivän kokonaisuuksissa, jossa päivähintani on 1300€. Kyseinen henkilötyöpäivä rytmittyy sovitusti sovitulle jaksolle ja sille mikä teidän tarpeenne on. Jos siis päädymme yhteistyöhön, minimihinta on tuo.

Tekemiseni täytyy kuitenkin tuottaa teille arvoa. Jos tätä en kykene aloitetussa yhteistyössä lunastamaan, mitätöidään lasku.

Isommissa projektikokonaisuuksissa hinnoittelu elää tarpeiden ja yhteistyön mukaisesti.

Asiantuntijan meriitteinä

Olen urallani auttanut, sparrannut, konsultoinut, myynyt ja tehnyt lähes sadan asiakkaan kanssa liiketoimintaan vaikuttavia strategisia päätöksiä, digitaalisen markkinoinnin kanavia ja melkoisesti muutakin:

  • Perustanut kymmenittäin verkkosivuja ja muutaman verkkokaupan
  • Myynyt, tehnyt ja hallinnoinut maksettua mainontaa hakukoneissa ja sosiaalisessa mediassa: yli miljoonalla eurolla mainosrahaa, josta on tullut myyntiä kymmenillä miljoonilla euroilla
  • Nähnyt satoja Google Analytics -tilejä ja kymmenittäin verkkokauppoja konepellin takaa. Auditoinut kymmenittäin verkkosivuja teknisen, sisältöjen, navigaation, kaupallisuuden ja myynnin näkökulmasta
  • Luonut sisältöstrategioita, tuottanut strategisia ja taktisia sisältöjä, tehnyt vaikuttajayhteistöitä ja linkinrakennusta
  • Vetänyt kymmenittäin workshoppeja ja koulutuksia
  • Luonut digistrategioita, digimarkkinointitoimenpiteitä, mediasuunnitelmia, lanseerauksia ja liidigenerointia
Vahvuuteni on kuitenkin ollut toimia tulkkina kääntämässä digi- ja teknologiajargonia selkokieliseksi ihmisille, joille kolmikirjaimiset termit tai digimaailma eivät ole tuttua. Eli välttää tekemästä asioista suotta sen vaikeampia kuin ne todellisuudessa ovat.

Tarpeena verkkokauppakonsultti? Täällä ollaan!

Perusajatukseni yhteistyölle on aina seurava:

  • Ei ostopakkoa
  • Ei pitkiä sitoutumisia tai sopimuksia
  • Hommat läpinäkyvästi ja keskustellen 🤙🏼

Yhteistyön saralla on aina tärkeää, että te tiedätte mitkä ovat tuotettuja lopputuotoksia (deliverables), eli asioita jotka tuottavat verkkokaupalle ja liiketoiminnalle kasvua.

Joko haluat lopettaa yrityksesi digipuuhastelun ja hypätä syvään päätyyn hakemaan verkkokauppaan todellista kasvua?

Soita +358 400 342 155 tai ota yhteyttä alta ja jutellaan lisää!