Kuinka vodkabrändi haltuunottaa Instagramin?

Eetu Karppanen kirjoitti 01.03.2015 klo 19:15 kategoriaan Markkinointi

En ole kovinkaan hanakasti nauttimassa tiukkoja alkoholijuomia, mutta näiden juomien kilpailukenttää ja tarjontaa seuraan tiiviisti ihan vain mielenkiinnosta. Tämänkin johdosta olen intensiivisissä illanvietoissa saanut huomata sen, että Stolichnaya on ollut sellaista vodkaa, jota moni nuori aikuinen mieshenkilö haluaa nauttia.

Tästä omasta jonkinkaltaisesta ei-Koskenkorvaa-lähtötilanteestani huolimatta, satuin joskus ohimennen törmäämään Stolichnayan Instagram-tiliin, jota olen sitten brändilähettilään tapaisesti paatostanut eteenpäin. Syynä siis se, että brändin tuottama markkinointiviestintä on positiivisesti osunut omaan tykkäyshermooni. Sen lisäksi brändi hoitaa oman Instagram-viestintänsä mielestäni enemmän kuin hyvin.

Tilin sisältömuodoissa hyödynnetään ylläolevan kaltaista drinkkireseptiikkaa paljon ja sekö jos mikä saa viihdytettyä. Sen lisäksi bränditoiminnalle Instagramissa on otettu käyttöön hyvinkin perinteisiä #repost -taktiikoita ja myös isoille brändeille sopivia laatusisältöjä.

Jos kuitenkin olen käsittänyt oikein, niin kotomaassamme tuotevalikoima on suhteellisen heikohkoa. Toisaalta tämä on makuviinakategorian osalta täysin ymmärrettävää. Onneksi raaka-aineet ovat aina korvattavissa ja vähintään kaikki täysi-ikäiset kykenevät nauttimaan kuitenkin Instagram-tilin annista.

Kirjoittaja: Eetu Karppanen
Vahvan digimarkkinointitaustan omaava eCommerce Manager ja sivutoiminen verkkokauppias, jonka kotisatama on Helsingissä. Intohimon syviä tunteita herättävät mm. verkkokauppa, digitaalinen markkinointi, mainonta ja katukulttuuri.


TILAA UUTISKIRJEENI JA SAAT SATUNNAISESTI KURATOIDUN LISTAN LOISTAVIA SISÄLTÖJÄ KOSKIEN LIIKETOIMINTAA VAHVALLA DIGITAALISEN MARKKINOINNIN KULMALLA.