Narrit nauraa sydämensä pohjasta

Eetu Karppanen kirjoitti 08.12.2012 klo 12:58 kategoriaan Markkinointi

En ole mitenkään erityisemmin sitten lapsuuteni jaksanut seurata ammattiurheilua, puhumattakaan siis jääkiekosta. Mutta mainontaa senkin puolesta enemmän – viime aikoina olen televisiossa sekä (Basso)radiossa toistuvasti törmännyt Jokereiden uusimpaan mainokseen:

Nostan hattua. Ei sillä etteikö esimerkiksi toinen Helsinkiläinen joukkue HIFK onnistuisi jossakin määrin tunteita herättävässä mainonnassa, mutta tässä kyseisessä tuotoksessa, sopivalla karismalla varustettu hyräily johon yhtyy suurempi joukko taustalta saa aikaan tunteen jota ei kovin moni mainos onnistu herättämään. Jokerit ovat edelliskaudellaankin käyttäneet henkilökuvausta aktiivisessa osassa mainontaansa ja tänä vuonna jatkaneet edellisvuodesta tuttua teemaa saamalla mukaansa mm. Vesa-Matti Loirin, Graciaksen, Ville Gallen sekä Teemu Selänteen. Sen lisäksi mainonnan linja on jatkunut mm. JCDecauxin pysäkkimainoksissa sekä Hartwall Areenan seinässä, jossa on jättikokoinen seinämainos täynnä eri kasvoja Jokereiden joukkueesta, tukijoukoista sekä fanittajista.

Kysyinkin avopuolisoltani, että on varmasti hieno tunne kokea yhteenkuuluvuutta urheilun ympärille ja fanittaa tosissaan. Se on tunne jonka haluaisin itsekin joskus kokea urheilun saralta.

Kirjoittaja: Eetu Karppanen
Vahvan digimarkkinointitaustan omaava eCommerce Manager ja sivutoiminen verkkokauppias, jonka kotisatama on Helsingissä. Intohimon syviä tunteita herättävät mm. verkkokauppa, digitaalinen markkinointi, mainonta ja katukulttuuri.


TILAA UUTISKIRJEENI JA SAAT SATUNNAISESTI KURATOIDUN LISTAN LOISTAVIA SISÄLTÖJÄ KOSKIEN LIIKETOIMINTAA VAHVALLA DIGITAALISEN MARKKINOINNIN KULMALLA.