Jari Tervo – tule Twitteriin!

Eetu Karppanen kirjoitti 10.10.2013 klo 21:42 kategoriaan Arkista

Olen saanut työni puolella positiivisesti painia mielipidevaikuttaja/thought leadership -yhdistelmän ympärillä josta tämä ajatus myös lähti. On mielenkiintoinen tunne, kun huomaa omaavansa jonkinkaltaista huomioarvoa, tai ainakin verkostoa, jonka kautta viedä viestejä eteenpäin sekä samalla myös itse oppia.

Twitter erityisesti on täynnä ihmisiä, joilla oikeasti on painavaa, mielenkiintoista sekä laadullista sanottavaa. Useat ovat mielipidevaikuttajia sarallaan. Yhden ihmisen painoarvo sosiaalisessa mediassa on nykypäivänä parhaimmillaan merkittävä: yksi twiitti, blogikirjoitus tai video voi saada suuriakin asioita aikaiseksi.

Pidän bloggaajia suurilta osin mielipidevaikuttajina. Osa, joilla on riittävää presenssiä sekä meriitit kunnossa uskallan nimittää jopa mielipidejohtajiksi. Termi herättää monissa ihmisissä hilpeyttä, mutta niissä jotka ymmärtävät asiantuntijuuden arvoa ja vaikutuksia se on mielestäni vakavasti otettava asia.

Meillä näinkin pienessä maassa kuin Suomessa on paljonkin ihmisiä, joiden sanansäilä on sivaltavaa, huumori on terävää, ammattitaito on rautaista ja taito viestiä ulospäin sujuu kuin vettä vain. Silti pettyneesti joudun toteamaan, että odotan edelleen toiveikkaina usean tähän ryhmään soveltuvan ihmisen tulemista Twitteriin.

Suurissa innostuksen puuskissa haen Twitteristä epätoivoisena Jari Tervo -nimellä käyttäjäprofiilia, jota en löydä. Toivoisin kovasti Jarin, keski-ikäisenä miehenä tarttuvan älypuhelimeensa aloittaen twiittaamaan. Uskon, että minä kuin hänkään ei pettyisi lopputulokseen.

Joten siis, Jari Tervo – tulisit Twitteriin.

PS. Positiivisen painimisen tuloksena olen ollut osallisena tuomassa julki Mielipidevaikuttajat ja sosiaalinen media -selvitystä, joka on tehty yhteistyössä mobiilisovellus Pivon sekä Okimo Clinicin kanssa. Yli 50-sivuinen selvitys ja parhaat vinkit on luettavissa Pivon SlideSharesta.

Kirjoittaja: Eetu Karppanen
Vahvan digimarkkinointitaustan omaava eCommerce Manager ja sivutoiminen verkkokauppias, jonka kotisatama on Helsingissä. Intohimon syviä tunteita herättävät mm. verkkokauppa, digitaalinen markkinointi, mainonta ja katukulttuuri.


TILAA UUTISKIRJEENI JA SAAT SATUNNAISESTI KURATOIDUN LISTAN LOISTAVIA SISÄLTÖJÄ KOSKIEN LIIKETOIMINTAA VAHVALLA DIGITAALISEN MARKKINOINNIN KULMALLA.